MIF koulutus 2.12.2025: End-to-End Kaupallistaminen – Onnistuneesti ideasta markkinoille. Ilmottaudu heti!

Pelkkä tuote ei riitä, vaan koko asiakas- ja brändilähtöinen ketju ideasta markkinoille ja kasvuun on hallittava yhtenäisesti.

Ideasta markkinoille ja kasvuun

Kokonaisvaltainen end-to-end -kaupallistaminen on suomalaisille yrityksille kriittinen menestystekijä: pelkkä tuote ei riitä, vaan koko asiakas- ja brändilähtöinen ketju ideasta markkinoille ja kasvuun on hallittava yhtenäisesti. Hajanaiset prosessit, siiloutuneet toiminnot, niukat resurssit ja epävarmuus investointien kannattavuudesta vaikeuttavat onnistumista.

Ilmottaudu heti – tämä on loistava tilaisuus saada kerralla yhden päivän aikana 2.12.2025 kaupallistamisen vaiheet haltuun!

Koulutuksen järkestään MIF eli Management institute of Finland.

Ilmoittaudu täällä >>

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu yrityksille ja organisaatioille, jotka päivittävät olemassa olevia tai kehittävät uusia tuotteita, palveluja tai liiketoimintamalleja ja haluavat viedä ne tehokkaasti markkinoille – kotimaassa tai kansainvälisesti. Erityisen hyödyllinen se on kasvuyritysten ja pk-yritysten yrittäjille sekä johdon, myynnin ja markkinoinnin vastuuhenkilöille, tuote- ja palvelukehityksen vetäjille sekä strategia- ja liiketoimintakehityksen asiantuntijoille.

End-to-End Kaupallistaminen – Onnistuneesti ideasta markkinoille -koulutuksen sisällönkuvaus

Koulutus tarjoaa käytännönläheisen pelikirjan, joka auttaa hahmottamaan kaupallistamisen keskeiset vaiheet, niiden väliset yhteydet ja oman organisaatiosi kriittiset kehityskohdat – rakennat pohjan kestävämmälle kasvulle kansainvälisesti kilpailluilla markkinoilla.

End-to-End Kaupallistaminen -koulutus antaa selkeän kokonaiskuvan siitä, miten idea viedään markkinoille vaihe vaiheelta – suunnitelmallisesti, hallitusti ja skaalautuvasti. Opit ymmärtämään kaupallistamisen eri vaiheet, niiden keskinäiset yhteydet ja sen, mitä missäkin vaiheessa tulee huomioida onnistumisen varmistamiseksi.

Koulutus tarjoaa käytännön työkaluja muun muassa markkinaymmärryksen rakentamiseen, arvolupauksen kirkastamiseen ja asiakaskokemuksen suunnitteluun. Opit myös, miten myynti, markkinointi, tuotekehitys ja operatiiviset toiminnot voidaan kytkeä yhteen saumattomaksi kokonaisuudeksi – resurssien hukkaa vähentäen ja liiketoimintahyötyä maksimoiden.

Hyödyt

  1. Saat selkeän kokonaiskuvan kaupallistamisen vaiheista ja käytännön pelikirjan, jonka avulla organisaatio voi viedä ideat hallitusti markkinoille ja skaalata ne tehokkaasti.
  2. Opit, miksi kukin vaihe on kriittinen, ja miten sen onnistuminen vaikuttaa koko kaupallistamisen lopputulokseen.
  3. Kirkastat brändisi arvolupauksen ja asiakaspolun, jotka tukevat asiakkaan ostopäätöstä ja parantavat asiakaskokemusta.
  4. Osaat tunnistaa ja poistaa siiloutumisen esteitä sekä yhdistää myynnin, markkinoinnin, tuotekehityksen ja operatiivisen toiminnan yhteiseen suuntaan.
  5. Säästät resursseja ja rahaa välttämällä turhia kierroksia, päällekkäistä työtä ja virheellisiä lanseerauksia – opit keskittymään siihen, mikä oikeasti tuottaa arvoa ja kasvu 

Ohjelma

8.30 Tervetuloa! Ilmoittautuminen ja aamukahvi
8.55 Tervetuloa etäosallistujat! Sisäänkirjautuminen koulutukseen

9.00–10.30 – Markkinan ja asiakkaan ymmärryksestä oikeaan suuntaan

  • Liikkeelle idean ja lähtötilanteen auditoinnista
  • Markkinaymmärryksen rakentaminen ja asiakastarpeiden tunnistaminen
  • Konseptin esitestaus (Proof of Concept) ja soveltuvuus markkinoille (Product-Market Fit)
  • Kannattavuuden ja toteutettavuuden arviointi (ns. Business case)

10.30–10.45 – Tauko

10.45–12.00 – Keskeisistä strategisista päätöksistä suunnitelmiin

  • Strategiset päätökset ja fokus
  • Konseptuaaliset päätökset asiakas- ja brändiratkaisuista
  • Go-to-market suunnitelma omni-kanavaisesti

12.00–13.00 – Lounastauko

  1. – Asiakaskokemus ja tulos syntyvät operatiivisesta toimivuudesta
  2. Siilojen ylittävä yhteistyö asiakkaan arvon ja myynnin tukena
  3. Valmistus ja toimitusketju osana kannattavaa liiketoimintaa
  4. Käyttöönotto ja asiakaskokemus kokonaisuuden varmistajana

14.15–14.30 – Kahvitauko

14.30–15.30 – Asiakaspilotista korjauksilla skaalattuun kasvuun

  • Pilotointi ja ensimmäinen hallittu lanseeraus
  • Korjauskierrokset ja riskien hallinta ennen laajentumista
  • Skaalattu kasvu kohti liiketoiminnan tavoitteita

15.30–16.00 – Yhteenveto päivästä

  • Päivän keskeiset opit
  • Pelikirjan hyödyntäminen omassa organisaatiossa

Ilmoittautuminen

Koulutuksen järkestään MIF eli Management institute of Finland.

Ilmoittaudu täällä >>

LinkedIn
Threads
Twitter
Facebook
WhatsApp
Email
KEY WORDS

Related Posts

Omnichannel Strategy – The Cornerstone of Modern Commercialization Capability

In today’s rapidly evolving business landscape, the term “Omnichannel” has become synonymous with marketing strategies. While its role in marketing is indeed essential, it is vital to recognize that Omnichannel is much more than a mere marketing tactic. Therefore, in this blog post, I want to shed light on how Omnichannel serves as the cornerstone of modern commercialization capability, transforming businesses and propelling them toward unprecedented growth.

Modern commercialization: building growth through omnichannel strategy

An omnichannel business model in modern commercialization refers to a strategy that integrates various channels and touchpoints to provide a seamless and consistent experience for customers – regardless of the channels and timing they choose to use. Because customers select the channels by themself, the customer journeys are not linear or predictive. However, the overall goal is to provide a unified and personalized brand and customer experience that enhances the engagement and loyalty of customers and, most of all – drives sales.