Services_new

Services

Hands-on strategic advisor at your service helping to reach your business goals with modern commercialization approach.

Every problem is unique, so I don’t want to offer any copy-paste service or consulting framework to my customers.
Thus, I apply and combine those methods and tools that are the best medicine for your business problems, such as facilitation, business, and management research with mixed methods and business design, including hard strategic and empathic design models and frameworks.
Only the result is what matters.

 

My permanent location is in Helsinki, Finland. But I also work internationally remotely via video channels or in the local destination. My working languages are Finnish and English.
 
Autan asiakkaitani sekä suomeksi ja englanniksi F2F ja etänä videon välityksellä. Hyödynnän työssäni fasilitointia sekä soveltuvia digitaalisia työkaluja.
 

Modern Commercialization

I help your organizations to commercialize business ideas, innovations, products, or services to local or international hybrid markets.
> Modern commercialization projects (which means much more than just productization, marketing and/or sales)
> Missing parts of your commercialization projects, such as market research, brand strategy or go-to-market plan. 

Don’t hesitate to ask for more information.

Every project’s starting point and needs are different.

 

Please, learn more: The 10 Phases of Modern Commercialization >>

Omnichannel Business Design

Business design is a strategic approach that focuses on creating and optimizing a business model to deliver value to customers while ensuring long-term viability and profitability. It involves a holistic and innovative perspective, combining elements of design thinking, entrepreneurship, and traditional business strategy to develop solutions that address complex challenges and drive sustainable growth.
> Strategic omnichannel business design 
> Customer centric brand experience strategy and managment

Market and Custormer Research, Insights and Advices

By conducting regular market and consumer research, your organization can stay ahead of the competition, understand your customers, and make informed business decisions that drive growth and success.
> Market research
> Customer and consumer research
> Information and insights

Speak, Training and workshops

My hot topics are related to modern commercialization in hybrid markets and industry trends.
My goal is to help your organization the way that you can effectively develop and implement an appropriate omnichannel business model to drive growth and success in international markets.
> With a board and executive team-level
> With a mid-management level

************

> Puheenvuorot ja valmennukset – kysy lisää, räätälöin sisällöt yrityksen ja tilaisuuden tarpeen mukaan
  • Modernin kaupallistamisen tänään – tuotteistatko vai kaupallistatko?

Kaupallistaminen on strateginen prosessi, joka kattaa kaiken markkinatarpeiden ymmärtämisestä tuotteen skaalautumiseen. Esittelen modernin kaupallistamisen 10 vaihetta, jotka auttavat yrityksiä menestymään jatkuvasti muuttuvassa markkinassa, jossa kilpailu on aina jollain tavalla kansainvälistä.

  • Ketterä kaupallinen suorituskyky – synkronoi organisaatiosi

Ketterä kaupallinen suorituskyky tarkoittaa yrityksen kykyä sopeutua nopeasti markkinamuutoksiin ja synkronoida ja optimoioda “cross-functional” organisaation toimintamalllit. Tämä esitys tarjoaa konkreettisia malleja, joiden avulla yritykset voivat kasvattaa kilpailukykyään ja saavuttaa tuloksia nopeammin.

  • Omnichannel strategia – yrityksen kyvykkyys operoida hybrissä kansainvälisessä markkinassa

Asiakkaan vaatimus saumattomasta asiakaskokemuksesta vaatii yrityksiltä kykyä toimia tehokkaasti omni-kanavaisessa ja kansainvälisessä ympäristössä. Puheenvuoroni käsittelee, kuinka yritykset voivat rakentaa tarvittavat strategiset kyvykkyydet rakentaakseen omni-kanavaisen asiakaskokemuksen ja saavuttaakseen menestystä hybridimarkkinoilla.

  • Moderni kaupallistaminen ja kasvua datasta – mutulla vai tiedolla?

Tiedolla johtaminen on keskeinen osa modernia kaupallistamista. Esittelyssäni käsittelen, kuinka datan ja analytiikan avulla voidaan tehdä parempia päätöksiä ja kehittää kilpailuetuja osana systemaattista ja systeemistä kaupallistamista.

  • Brändistrategia ja brändin rakentaminen omni-kanavaisessa markkinassa, jossa kilpailu on aina kansainvälistä – halusit tai et.

Tämän päivän omni-kanavaisessa markkinassa brändistrategia ja vahvan brändin rakentaminen ovat ratkaisevia erottuakseen kilpailussa, joka on aina jollain tavalla kansainvälistä.

Tämä esitys käsittelee vaihe vaiheelta asiakaslähtöisen brändistrategian määrittelyn ja rakentamisen siten, että se toimii ja skaalautuu omni-kanavaisessa liiketoiminnassa niin Suomessa kuin kansainvälisesti.

Board Work & Advisor Board

I help your organization to improve modern commercialization capability in hybrid international markets.
> A board work
> An advisory board
> A combination of board work and advisor board type of service

 

I have completed Boardman’s “Board Work Training Program,” and I am also a Boardman alumnus.

I’m a member of “Boardman’s advisor group.

I possess deep experience in my field of expertise, strong leadership skills, and a commitment to serving the interests of organizations and their stakeholders.

Tailored Projects

Tailored projects are customized projects designed to meet the specific needs and goals of your organization’s particular business.
> A strategic, tailored business project
> A tactical tailored project
> Turnaround project

Networks

We help your organization to connect with other businesses, individuals, and resources in your industry or market, providing a range of benefits such as,
> Funding and investors 

Help in finding or making funding applications and possible investors.

> Cooperation and partner searching

Access to cooperations, such as other experts and business development opportunities.

> Information and insights

About industry trends, best practices, and emerging technologies.

> Connections and collaborations

With appropriate suppliers to execute your business plans.

Here are a few examples of collaboration partners:

Consultant, Advisor, Fractional, Interim - You Name It!

I am a flexible resource serving my clients depending on their specific needs and circumstances.
> Hands-on strategic advisor. I’m a member of Boardman’s advisor group.
> Consultant
> Fractional
> Interim