
Puheenvuorot, seminaarit, työpajat & koulutus
Tarvitsetteko näkemystä ja osaamisen kehittämistä modernista kaupallistamisesta hallitukselle johtoryhmille, organisaatioille tai koulutushankkeisiin?
Moderni kaupallistaminen voi tuntua hajanaiselta – strateginen fokus, tuotekehitys, brändi, asiakaskokemus, markkinointi ja myynti toimivat usein erillään.
Autan hallituksia, johtoryhmiä ja organisaatioita kehittämään end-to-end omnichannel -kaupallistamisen kyvykkyyttä tuomalla selkeän viitekehyksen, systeemistä ajattelua ja systemaattisuutta liiketoiminnan kehittämiseen. Tämä on edellytys sille, että organisaatio pystyy:
luomaan arvoa sekä asiakkaalle että yritykselle ja
hyödyntämään tekoälyä aidosti liiketoiminnan kasvussa – ei vain yksittäisten tehtävien tehostamisessa.
Jokainen esitys on asiayhteyteen räätälöity, vaikuttava ja kasvua vauhdittava.
Esimerkiksi muutamia aiheita, joista olen puhunut…

End-to-End kaupallistaminen, ideasta markkinoille
Koulutus tarjoaa käytännönläheisen pelikirjan, joka auttaa hahmottamaan kaupallistamisen keskeiset vaiheet, niiden väliset yhteydet ja oman organisaatiosi kriittiset kehityskohdat – rakennat pohjan kestävämmälle kasvulle kansainvälisesti kilpailluilla markkinoilla.
End-to-End Kaupallistaminen -koulutus antaa selkeän kokonaiskuvan siitä, miten idea viedään markkinoille vaihe vaiheelta – suunnitelmallisesti, hallitusti ja skaalautuvasti. Opit ymmärtämään kaupallistamisen eri vaiheet, niiden keskinäiset yhteydet ja sen, mitä missäkin vaiheessa tulee huomioida onnistumisen varmistamiseksi.
Koulutus tarjoaa käytännön työkaluja muun muassa markkinaymmärryksen rakentamiseen, arvolupauksen kirkastamiseen ja asiakaskokemuksen suunnitteluun. Opit myös, miten myynti, markkinointi, tuotekehitys ja operatiiviset toiminnot voidaan kytkeä yhteen saumattomaksi kokonaisuudeksi – resurssien hukkaa vähentäen ja liiketoimintahyötyä maksimoiden.
Seuraava koulutus järjestetään yhteistyössä MIF (Management Institut of Finland) kanssa torstaina 2.12.2025 (Espoo & hybridi)
Lue lisää ja ilmoittaudu MIF:n sivuilta >>
Kysy lisää
- Puheenvuoro
- Seminaari
- Työpaja
- Koulutus

Markkinaymmärryksen rakentaminen ja johtaminen
Asiakaslähtöinen markkinaymmärrys on yritysten menestyksen keskeinen ajuri nopeasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. Globalisaatio, digitalisaatio sekä poliittiset ja vastuullisuusajurit muokkaavat markkinoita ja asiakaskäyttäytymistä vauhdilla vaatien ketterää ja tietoon perustuvaa päätöksentekoa. Suurimmat haasteet liittyvät markkina- ja asiakasdatan keräämiseen ja yhdistämiseen, asiakasymmärryksen syventämiseen, trendien ennakointiin sekä kyvykkyyteen muuttaa tieto käytännön toimenpiteiksi. Tulevaisuuden kilpailuetu syntyy siitä, kuinka systemaattisesti yritykset rakentavat ja johtavat asiakaslähtöistä markkinaymmärrystä arjen päätöksenteossa.
Seuraava koulutus järjestetään yhteistyössä MIF (Management Institut of Finland) kanssa torstaina 29.1.2026 (Espoo & hybridi)
Lue lisää ja ilmoittaudu MIF:n sivuilta >>
Kysy lisää
- Puheenvuoro
- Seminaari
- Työpaja
- Koulutus

Menestyksekäs jakeluverkosto ja partneryhteistyö
Menestyksekäs jakeluverkosto ja partneryhteistyö -koulutus auttaa yrityksiä rakentamaan, johtamaan ja kehittämään tehokkaita jakelukanavia ja kumppaniverkostoja monimutkaisilla ja kansainvälisillä markkinoilla.
Päivän aikana opit tunnistamaan strategisen perustan, rakentamaan arvoa tuottavia kumppanuuksia ja hyödyntämään digitalisaatiota sekä tekoälyä jakelun ja yhteistyön tehostamisessa. Koulutus tarjoaa käytännön työkaluja, esimerkkejä eri toimialoilta ja selkeän mallin, jonka avulla yritys voi parantaa kilpailukykyään, hallita riskejä ja kiihdyttää kasvua asiakaslähtöisesti ja systemaattisesti.
Menneet julkiset tapahtumat:
MIF: Kansainvälisen liiketoiminnan osaamisala – Liiketoiminan erikoisammattitutkinto 2024-2025
Kysy lisää
- Puheenvuoro
- Seminaari
- Työpaja
- Koulutus

Ideasta tuotteeksi kansainvälisille markkinoille
Käytännönläheisen matkalle hetkeen, jossa idea kohtaa asiakkaan ja alkaa kehittyä tuotteeksi kansainvälisille markkinoille. Luvassa on oivalluksia, esimerkkejä ja selkeä malli, jonka avulla suomalaiset mikro- ja pk-yritykset voivat rakentaa oman polkunsa kasvuun ja kansainvälistymiseen.
Seuraava keynote puheenvuoron järjestää Linnan Kehitys osana Häme Smart Growth -hanketta Ti 28.10.2025
Maksuton tilaisuus on kaikille avoin, Hämeenlinnassa ja tilaisuutta ei striimata.
Lue lisää ja ilmoittaudu Linnan Kehityksen sivuilta >>
Kysy lisää
- Puheenvuoro
- Seminaari
- Työpaja
- Koulutus

Brändin kirkastaminen kansainvälisille markkinoille
Käymme läpi brändin kirkastamisen vaiheet, brändien rakentamisen kansainvälisillä markkinoilla sekä uudistuksen jalkautuksen. Kuulet konkreettisia case-esimerkkejä.
- Miksi brändiä tulee kehittää jatkuvasti – tai ainakin ajoittain?
- Brändin kirkastamisen vaiheet ja osa-alueet
- Brändin rakentaminen B2B (Business-to-Business) ja B2C (Business-to-Consumer) -ympäristöissä
- Brändin uudistuksen jalkautus – miten viedä muutokset käytäntöön?
Menneet julkiset tapahtumat:
Linnan Kehitys: Kohti kansainvälistä menestystä 27.3.2025
Kysy lisää
- Puheenvuoro
- Seminaari
- Työpaja
- Koulutus